Program

Program

Pobierz program w formacie PDF

kliknij w interesujący Cię punkt programu, aby poznać jego szczegóły

  • 13.00 - 14.00

    Lunch i rejestracja

  • 14.00 - 14.10

    Otwarcie Kongresu

  • 14.10 - 15.40

    Wystąpienie wprowadzające:
    prof. zw. dr hab. Janina Harasim, Katedra Bankowości i Rynków Finansowych, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

    Zaproszeni do udziału w dyskusji:

    • Brunon Bartkiewicz, Prezes Zarządu, ING Bank Śląski S.A.
    • Michał Gajewski, Prezes Zarządu, Santander Bank Polska S.A.
    • Przemek Gdański, Prezes Zarządu, BNP Paribas Bank Polska S.A.
    • prof. zw. dr hab. Janina Harasim, Katedra Bankowości i Rynków Finansowych, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    • Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu, PKO Bank Polski
    • Michał Krupiński, Prezes Zarządu, Bank Pekao S.A.

    Prowadzący:
    Marek Tejchman, Zastępca Redaktora Naczelnego, Dziennik Gazeta Prawna

    Gospodarze debaty: PKO Bank Polski i Gdańska Akademia Bankowa

     

  • 15.40 - 16.10

    Przerwa

  • 16.10 - 17.30

    Wystąpienie wprowadzające pt.:
    Jaką pozycję w świecie finansów zajmą duże firmy technologiczne GAFAA

    Wystąpienie wprowadzające:
    Rodrigo Alvarez, Digital Lead for FS, Agency Strategy and Go to Market Iberia Lead, Accenture

    Prowadzący:
    Karol Mazurek, Managing Director, Accenture

    Zaproszeni do udziału w dyskusji:

    • Rodrigo Alvarez, Digital Lead for FS, Agency Strategy and Go to Market Iberia Lead, Accenture
    • Magdalena Dziewguć, Territory Manager Central Europe, Google Cloud
    • Jarosław Hermann, Członek Zarządu, Bank Millennium S.A.
    • Jowita Michalska, Prezes Fundacji Digital University, Singularity University Chapter
    • Bartłomiej Nocoń, niezależny ekspert
    • Szymon Wałach, Dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej, PKO Bank Polski


    Wachlarz usług oferowany przez globalnych gigantów na rynku B2C, takich jak Google, Apple, Facebook, Amazon i Alibaba w coraz większym stopniu zahacza o usługi dotychczas powiązane ściśle z sektorem bankowym. Własne systemy płatności, transfer środków między użytkownikami, pożyczki biznesowe oraz ubezpieczenia to już standard w ofertach tych firm. Sektor bankowy będzie musiał w najbliższym czasie nie tylko zmierzyć się ze zbliżoną ofertą usług, ale również z bardzo wysokimi standardami obsługi klienta. Należy także pamiętać, że firmy GAFAA mają nad sektorem bankowym przewagę w zakresie analizy informacji o użytkownikach, częstotliwości i charakteru interakcji, a to elementy, które wpływają na całościowy model biznesowy organizacji.


    Gospodarz debaty: Accenture

     

  • 17.30 - 18.00

    Przerwa

  • 18.00 - 19.20

    Wystąpienie wprowadzające:
    Daniel Majewski, Starszy Menedżer w zespole Doradztwa Strategicznego dla sektora finansowego w Europie Środkowej i Wschodniej, Deloitte

    Prowadzący:
    Grzegorz Cimochowski, Lider Sektora Instytucji Finansowych w Polsce, Deloitte

    Zaproszeni do udziału w dyskusji:

    • Jarosław Mazek, Prezes Zarządu, SkyCash
    • Mariusz Kaczmarek, Członek Zarządu, Privatbank
    • Andrzej Pyka, Chief Retail Transformation Officer, Santander Bank Polska S.A.
    • Aleksandra Sroka-Krzyżak, Dyrektor Departamentu Strategii, PKO Bank Polski

    Postępująca cyfryzacja zmusza banki do poszukiwania wyróżników kanałów zdalnych. Wiodące banki w Europie konkurują nie tylko dostępnością tradycyjnych produktów i usług, ale coraz agresywniej wchodzą w sferę usług pozabankowych (VAS, Value-Added Services). Nasze badania wśród Klientów w Polsce pokazują, że jest to słuszna droga – klienci indywidualni oraz małe firmy nie tylko powszechnie używają VASów, ale też oczekują, że bank im te pozabankowe usługi dostarczy. Trend ten widać szczególnie na rynkach zagranicznych, gdzie europejscy liderzy cyfrowi oferują VASy w znacznie szerszym zakresie niż robią to obecnie polskie banki. Konkurencja niefinansowa nie śpi i toczy się obecnie walka o to, czy to banki będą oferowały usługi pozabankowe czy same staną się VAS-em dla firm technologicznych w tworzących się ekosystemach (np. Wechat, Ant Financial).

    Gospodarz debaty: Deloitte

  • 19.30-20.20

    Dyskusja prowadzona przez:
    Małgorzatę O'Shaughnessy, Strategic advisor, CEE, Visa

    z udziałem:

    • Zbigniewa Jagiełło, Prezesa Zarządu PKO Banku Polskiego
    • Anny Muszyńskiej, Country Leader, SAS Institute Polska
    • Krzysztofa Nowakowskiego, Managing Director & Country Head, Korn Ferry w Polsce

    oraz zaproszonych Gości specjalnych


    Dla coraz większej liczby firm fundamentem kultury organizacyjnej jest różnorodność i budowa inkluzywnego środowiska pracy. Różnorodne doświadczenia i punkty widzenia pomagają w tworzeniu nowatorskich rozwiązań, zwiększaniu konkurencyjności, osiąganiu lepszych wyników i pozwalają na tworzenie atrakcyjnego miejsca pracy dla uzdolnionych pracowników.

    Tyle głosi teoria – podczas dyskusji postaramy się znaleźć odpowiedź na pytanie, czy praktyka jej odpowiada. Czy firmy z sektorów finansowego i technologicznego – bardzo konkurencyjnych – są przygotowane do walki o pracownika i tworzenie dla niego atrakcyjnych warunków pracy w Polsce? Jak rynek pracownika i nowe zjawiska zachodzące na rynku pracy wpływają na zachowanie pracodawców?

    - Czy różnorodność o której mówi cały świat jest ważna dla polskich instytucji finansowych a jeśli tak to dlaczego i jak ją definiujemy.
    - Najlepsze praktyki we wdrażaniu i egzekwowaniu polityki różnorodności i tworzeniu instytucji finansowych i technologicznych prawdziwie inkluzywnymi.
    - Jakich talentów instytucje finansowe dziś potrzebują, w jakich dziedzinach jest ich największy deficyt, jakich kompetencji poszukujemy w pracownikach. Najlepsze sposoby pozyskiwania talentów, ich rozwoju i utrzymania.

    Gospdarz sesji: SAS Institute, Visa

    Sala: Forum

     

  • 19.50 - 22.00

    Wieczór networkingowy

  • 08.40 - 09.00

    Rejestracja Gości

  • 09.00 - 10.20

    Prowadzący:
    Jakub Kiwior, dyrektor zarządzający w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, Visa

    w dyskusji udział wezmą:

    • Marcin Giżycki, Wiceprezes Zarządu, ING Bank Śląski S.A.
    • Cezary Kocik, Wiceprezes Zarządu, mBank S.A.
    • Jan Emeryk Rościszewski, Wiceprezes Zarządu, PKO Bank Polski
    • Wojciech Rybak, Wiceprezes Zarządu, Bank Millennium S.A.
    • Marek Tomczuk, Wiceprezes Zarządu, Bank Pekao S.A.


    Czy dygitalizacja „gwarantuje” wygraną w walce o pozycję konkurencyjną banku i zaufanie klienta?
    - jak budować przewagę konkurencyjną w świecie post-PSD2 i "Revolut",
    - jak pozyskać i utrzymać klienta w zdygitalizowanym świecie,
    - czego oczekuje klient cyfrowego banku i co z relacjami z klientem,
    - jak przygotować się do walki o pokolenie Z .


    Czy jesteśmy przygotowani aby zarządzać bankowym biznesem detalicznym tak jak aplikacją/platformą
    - jakie cechy powinna mieć mobilna aplikacja banku, aby konkurować z najlepszymi aplikacjami niebankowymi,
    - jeśli bank staje się aplikacją to jaka rola i przyszłość oddziałów,
    - jak zabezpieczyć prawdziwie cyfrowy bank,
    - jak przełożyć skomplikowane usługi finansowe na język mobilny.


    Klient w cyfrowym banku
    - czego oczekuje „zdygitalizowany” klient od „zdygitalizowanego” banku,
    - czy możliwe jest nawiązanie relacji z klientem wyłącznie przez kanały cyfrowe,
    - jaka oferta dla klientów non-digital native,
    - jak zdygitalizować klienta analogowego i … go nie stracić,
    - jak przekonać klienta do bezpieczeństwa w cyfrowym banku.

    Gospodarz debaty: Visa

     

  • 10.20 - 10.40

    Przerwa

  • 10.40 - 12.00

    Prowadzący:
    Mariusz Cholewa, Prezes Zarządu, Biuro Informacji Kredytowej S.A.

    Wystąpienia wprowadzające:
    prof. Witold Abramowicz, Kierownik Katedry Informatyki Ekonomicznej, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
    "Modele Open Data Economy. Trendy/kierunki rozwoju. Korzyści dla obywateli."

    Åke Dahlqvist, Board Member of UC AB and Senior Advisor at Asiakastieto Group
    "Open data economy in Sweden."

    Zaproszeni do udziału w dyskusji:

    • Åke Dahlqvist, Board Member of UC AB and Senior Advisor at Asiakastieto Group
    • prof. Witold Abramowicz, Kierownik Katedry Informatyki Ekonomicznej, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
    • dr Maciej Kawecki, Wyższa Szkoła Bankowa w Warszawie
    • Piotr Mazur, Wiceprezes Zarządu, PKO Bank Polski
    • Karol Okoński, Sekretarz Stanu, Ministerstwo Cyfryzacji
    • Małgorzata Ślepowrońska, Prezes Zarządu, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny

    - Otwarcie rejestrów publicznych - perspektywa Państwa, biznesu i obywatela w Polsce i Szwecji
    - Open data economy impulsem pro rozwojowym dla gospodarki
    - Symetryczność korzyści pomiędzy instytucjami publicznymi, biznesem i obywatelem
    - Obywatel jako właściciel danych i kluczowy beneficjent Open data economy
    - Szanse i bariery w rozwoju Open Data Economy w Polsce
    - Open data economy - dostosowania regulacyjne
    - Równowaga pomiędzy otwartością a prywatnością
    - Open data economy a kwestie kulturowe

    Gospodarz debaty: Biuro Informacji Kredytowej S.A.

  • 12.00 - 12.30

    Przerwa

  • 12.30 - 13.00

    Rozmowa „jeden na jeden”
    Bartek Godusławski, dziennikarz Dziennika Gazety Prawnej
    Piotr Alicki, Prezes Zarządu KIR

    Usługi cyfrowe mają zapewnić konsumentom i obywatelom możliwość realizacji potrzeb w sposób zdalny, za pomocą wygodnych i bezpiecznych narzędzi. Właściwa identyfikacja użytkownika jest kluczowa dla zapewnienia cyfrowego bezpieczeństwa, a wirtualizacja ścieżki potwierdzenia tożsamości jest głównym wyzwaniem. Odpowiedzią na nie jest wdrożenie modelu federacyjnego z wykorzystaniem bezpiecznej identyfikacji w oparciu o interfejsy bankowe. Uwierzytelnienie bankowe jako narzędzie weryfikacji tożsamości w profilu zaufanym zostało z sukcesem sprawdzone w usługach publicznych. To podejście ewoluuje w kierunku węzła bankowego, zapewniającego wspólny punkt dostępu do usług administracyjnych i komercyjnych. W tym modelu KIR dostarcza nowe narzędzia zaufania: mojeID - elektroniczna tożsamość i mSzafir - podpis elektroniczny w chmurze. Ich zrównoważone upowszechnienie w obu sferach: publicznej i prywatnej, może skokowo przyspieszyć rozwój usług cyfrowych.

    Gospodarz sesji: Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.

     

  • 13.00 - 13.30

    Wystąpienie:
    Sundeep Tengur, Financial Crime Solutions Manager, Global Fraud & Security Division, SAS Institute

    Komentarz:
    Marcin Nadolny, Head of Regional Fraud & Security Practice - EMEA South, SAS Institute

    Instytucje finansowe stoją w obliczu narastających zagrożeń. Skala nadużyć w sektorze finansowym lawinowo rośnie w ostatnich latach. Mamy coraz częściej do czynienia z kradzieżami tożsamości, wykorzystaniem syntetycznych tożsamości, przejmowaniem rachunków, działaniem zorganizowanych grup przestępczych. W erze cyfrowej transakcje można wykonywać w dowolnym miejscu, w dowolnym czasie i z dowolnego urządzenia. Co więcej, wraz z demokratyzacją płatności, otwartą bankowością i natychmiastowymi płatnościami na całym świecie, wolumen operacji i ich szybkość eksplodowały, co utrudnia wykrycie nieuczciwych zachowań. Wykorzystanie zaawansowanej analityki i sztucznej inteligencji w czasie rzeczywistym staje się nieodzowne by odwrócić ten trend, pozwalając jednocześnie na ograniczenie fałszywych alarmów i utrzymanie zadowolenia klientów.

    Gospodarz sesji: SAS Institute

  • 13.30 - 13.50

    Przerwa

  • 13.50 - 15.10

    Prowadzący:
    Sebastian Ptak, CEO, Blue Media
    Pawel Jakubik, Board Member, Microsoft Poland

    Wystąpienie wprowadzające:
    Rafał Kołodziej, Founder, Greenhat Innovation
    "Make VUCA work for banking. Jak czytać sygnały zmian z różnych branż."

    Zaproszeni do udziału w dyskusji:

    • Marcin Chruściel, Finanse Director, Authorized Representative of the Management Board, Orange
    • Piotr Chrząszcz, Transformation, Strategic Projects Director, Canal+
    • Grzegorz Lot, Vice President of Board Mass Market Sales TAURON Group in the years 2012-2019
    • Wojciech Górniak,Group Head of CRM, CCC S.A.
    • Aleksandra Sroka-Krzyżak, Strategy Director, PKO Bank Polski


    Banki nieustannie pracują nad rozwojem kanałów elektronicznych i wzbogacaniem ich o kolejne rozwiązania, które mają ułatwiać klientom codzienne życie. Nie chcą odstawać od modnych fintechów i startupów.
    Stąd nasza dyskusja panelowa z udziałem przedstawicieli  branż z największą dynamiką wzrostu biznesu jako inspiracja dla sektora bankowego.

    Ważne pytania, przed którymi stoją bankowcy:
    -Czy banki mają być kochane i podziwiane przez swoich klientów niczym Apple & Facebook lub Zalando & Westwing? A może to źle postawione pytanie?
    -Czy zaawansowane techniki sprzedaży i jakość obsługi klienta najlepszych graczy rynku e-commerce mogą być wprost zastosowane w sektorze bankowym?
    -Czym sprzedaż online produktów w e-commerce rożni się od usług finansowych oferowanych w bankowości mobilnej czy internetowej?
    -Co zrobić, by banki nie zostały wyłącznie dostarczycielami pieniądza i obsługującymi płatności i nie straciły bezpośredniego kontaktu z klientami? Czy się tego powinny obawiać?
    -Czy jest miejsce w bankach na całkowite zmiany w modelach biznesowych jak ma to miejsce np. na rynku platform telewizji cyfrowej?
    -Jak wykorzystać doświadczenie firm telekomunikacyjnych I platform cyfrowych, które mimo regulowanego rynku, w tym na poziomie ceny dla klienta końcowego,  potrafiły zbudować silne marki i utrzymać kontakt z klientem?
    -A może banki czeka droga firm energetycznych - stabilnych i godnych zaufania firm, które po prostu dobrze robią swoje podstawowe zadanie, jakim jest nieprzerwane dostarczanie prądu? Dlaczego generuje to obawy sektora?

    Gospodarze debaty: Microsoft, Blue Media

  • 15.10 - 15.20

    Podsumowanie Kongresu

  • 15.20 - 16.00

    Lunch

Partner Generalny

Partner Strategiczny

Partnerzy

Miejsce konferencji

Zobacz także